7091421709 |
Com expliquem la mort dels alumnes amb diversitat funcional o amb processos de malaltia? |
2019-2020 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
5/3/2020 - 26/3/2020 (15 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
CRP del Tarragonès |
|
Autovia de Salou, s/n (C.E. edif. Llull) (Tarragona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Tarragonès
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19 |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs està específicament dirigit als professionals que han cursat La mort visita l'aula. Què fem? Es tracta d'un aprofundiment en situacions de pèrdua d'alumnes amb diversitat funcional i malaltia i, específicament, en contexts de centres d'Educació Especial.
|
| |
Objectius |
1. Adquirir habilitats per saber tractar les pèrdues en nens amb necessitats educatives especials
2. Adquirir habilitats personals per viure amb esperança i fortalesa l'acompanyament de malaltia o final de vida
3. Donar eines i recursos per motivar l'aprenentatge del dia a dia, adaptant-se a les condicions de salut dels nens
4. Hospitalitzats o que requereixen un mestre domiciliari
|
| |
Continguts |
1. Com expliquem la mort als alumnes amb diversitat funcional o amb processos de malaltia?
1. Com expliquem la mort als alumnes amb diversitat funcional o amb processos de malaltia
2. Pèrdues i dol en nens amb diversitat funcional i nee
3. Com acompanyem al nen en el procés de malaltia? domicili i hospital
4. Eines d'aprenentatge i recursos personals per sostenir els processos
2. Pèrdues i dol en nens amb diversitat funcional i nee
2.1. Com abordar les pèrdues i el dol: integrem les diferencies, formes creatives per persones singulars
2.2. Com donar la noticia de la mort, fem servir les altres capacitats
2.3. El professional com instrument d'ajuda, Què pot facilitar el mestre?
2.4. La família com sistema vinculat a la pèrdua, Cóm ens afecta el entorn?
3 . Com acompanyem al nen en el procés de malaltia? Domicili i hospital
3.1. Eines d'aprenentatge i recursos personals per sostenir els processos
3.2. Entendre com viu el nen la situació de malaltia en el seu dia a dia. Aspectes rellevants
3.3. Com avaluar els condicionants que poden afectar al nen i al seu aprenentatge
3.4. Viure amb consciència la vida, la mort i la malaltia. Facilitem aprenentatges
|
| |
Avaluació |
Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un 80% de les sessions i presentació de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
Professional EAP, orientadors de centre, MEE Primària i mestres de centres d'Educació Especial del Servei Territorial de Tarragona
|
| |
E-mail |
e3900034@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
05/03/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
12/03/2020 |
- |
- |
Sessió 3 |
divendres |
19/03/2010 |
- |
- |
Sessió 4 |
dijous |
26/03/2020 |
1700 |
1930 |
|
| |